Acces la noi piețe, internaționale

De ce suntem partenerul potrivit pentru a accesa noi piețe împreună?

Datorită programului de pomovare derulat prin proiectul “Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România”, realizat în cadrul Programului de Cooperare Elvețiano-Român pentru reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, am avut oportunitatea de a pregati 130 de firme pentru export.

Deși aveau o gamă de sortimente de produse foarte diversificată și o cerere mare pentru export, producătorii întâmpinau dificultăți în accesarea piețelor internaționale. Acestea fiind atât interne, legate de lipsa de informații și personal calificat în activități de export, dar și externe, sub forma barierelor tarifare și netarifare, uzanțelor piețelor țintă, legislației aferente țării de import sau certificărilor de calitate.

Contactul cu tipul de client de pe piețele foarte mari a fost în sine o experiență unică, dar la fel de importante au fost și lecțiile pentru ceea ce avem de făcut în continuare, acasă la noi, în primul rând. Producătorii au nevoie să se unească sub branduri umbrelă, sectoriale, pentru a intra în atenția consumatorilor externi. Oferta pe aceste piețe este atât de abundentă, încât de unul singur nu poți susține efortul de promovare necesar pentru a reuși să-ți consolidezi poziția pe piață.
Ionuț Rapotan, consultant TDP Partners.

Care sunt beneficiile exportatorilor?

Cresterea vânzărilor și a veniturilor

Adresându-se unor economii cu o creștere rapidă sau unor consumatori ale căror nevoi sunt din ce în ce mai sofisticate și mai nișate, firma își poate extinde cu ușurință piața actuală.

Diversificarea pietelor

Firma nu mai este dependenta numai de o piață pentru a avea succes sau pentru a supraviețui. Mai mult, accesul la piețe noi pe care se menține cererea poate contribui la prelungirea ciclului de viață al produsului comercializat.

Creșterea profitabilității

Prin reducerea costurilor unitare ca urmare a repartizării cheltuielilor indirecte pe un număr mai mare de produse.Ca urmare, firma poate utiliza veniturile din vânzările pe piața internă pentru a acoperi costurile fixe legate de export.

O plasa de siguranta

In special in cazul unor contexte economic sau politic locale instabile. In plus, piețele internaționale sunt mai diversificate, de aceea un produs a cărui cerere este limitată intern poate fi foarte solicitat extern..

Cum vă putem sprijini în procesul de export?

In primul rand, in pregatirea viziunii propice succesului. Exportul poate fi privit simplu drept un proces de desfacere pe o nouă piață sau ca un proces inovator menit să dezvolte afacerea actuală, poate chiar să-i schimbe complet strategia de abordare a pieței. În funcție de perspectivă, echipa de management poate dezvolta capacitatea de a gândi strategic pentru a face export sustenabil sub brand propriu sau poate ținti o vânzare singulară pe o piață externă pentru o creștere punctuală a cifrei de afaceri. Deși ambele sunt activități de export, numai una poate rezulta într-un succes pe termen lung și în crearea unui brand la export.

In aceasta etapa, va oferim consultanta in urmatoarele domenii:

  • strategia de export; 
  • analiza piețelor internaționale cu potențial si selectarea pietelor tinta;
  • crearea unor produse inovatoare;
  • ambalarea și etichetarea;
  • branding și promovare;
  • logistica și canalele de distribuție;
  • legislația fiscala;
  • certificarea și standardele de calitate.

In urmatoarea etapa, vom cauta impreuna piete de desfacere. Grupul nostru are deja dezvoltate relații internaționale cu parteneri locali de încredere din Asia Pacific prin Singapore, Orientul Mijlociu prin Emiratele Arabe Unite și Uniunea Europeană, care pot oferi o oportunitate de a crește și dezvolta afacerea dincolo de limitele deja explorate.

Ingredientele succesului pe piețele internaționale:

VREAU SA DISCUTAM DESPRE OPORTUNITATEA EXTINDERII AFACERII PE PIETELE INTERNATIONALE